Hendrix Genetics heeft een duidelijke Employer Value Proposition (EVP) opgesteld, opgebouwd uit vier pijlers. Elk onderdeel heeft een eigen aantrekkingskracht op talent, maar de vraag aan Maek was: zijn deze onderdelen ook te verenigen tot één sterk, overkoepelend employer concept, met een bijpassende look & feel?
Een concept vormt de basis voor alle communicatie. Het vertelt het verhaal achter het werkgeverschap, verbindt ratio en emotie, en laat de visie van het bedrijf spreken. Wij analyseerden de EVP en brachten de rode draad naar boven: WE SUPPORT.
Een krachtig en toegankelijk woord, universeel herkenbaar. ‘Support’ staat voor steun, vertrouwen en samenwerking. Voor het idee dat je er niet alleen voor staat. “We have your back”, als collega’s, als team, als organisatie. De betekenis is veelzijdig en sluit naadloos aan op de kern van de EVP: betrokkenheid, groei, gezamenlijkheid.
Het concept krijgt een centrale plek in alle communicatie. ‘We support’ wordt steeds de vaste eerste regel. Ongeacht functie, doelgroep of werelddeel. Altijd in dezelfde vorm, altijd herkenbaar. Daaronder volgt telkens een tweede zin, afgestemd op het doel of de context. Soms rationeel, soms emotioneel, maar altijd met betekenis. Zo krijgt Hendrix Genetics een employer brand dat wereldwijd consistent is, en tegelijk dichtbij blijft voelen.